Sabtu, 31 Januari 2009

Alahai Abang Sharuk

*ayat yang dikale merah tu telah diterjemah untuk memudahkan pembacaan kamu*


walaupun abang bangladesh ni mungkin dah bahagia dengan bini tempatan die...atau dia dah hanyut di pukul ombak mase ontheway balik raya,kite tetap akan ingat dia sampai bebila.serious,kite xtipu.


ok,kite panggil dia abang sharuk ,eh.

abang sharuk ni baru je pindah kat area rumah kite.kite kesian tengok dia dengan kawan2 dia.yelah.kalau time raye tu,temenung je ingat kampong halaman..kite paham perasaan dia,betapa susahnye bergelar perantau..

ok ok..kite pendekkan cerite..

disuatu petang yang nyaman..kite dengan siti peruz pergi main atromen atromen kat tapak lombong.kite rasa tak puas ati je dengan siti peruz,macam dia ade tipu kite ah.so kite ajak die main tarik kemuncup kat belakang umah kite.


kite pon berjalan la kat belakang umah tu.tibe tibe kite perasan yang kemuncup kat belakang umah kite tu dah botak kite kerjakan.so,lokasi kite bertukar ke arah belakang umah abang sharuk.


eh eh...
kite nampak barang baik ah..

"siti peruz,siti peruz..".....

kite panggil siti peruz..tapi kite tak jerit..kite teran suare kite.
siti peruz pun datang kat kite..pastu kite tunjuk kat umah abang sharuk....

"siti peruz,cubo ekau nengok apo abang sharuk buek.."
[cuba kau tengok apa abang sharuk buat]
"eeeee..goli eh den ai...."kata siti peruz.
[eeeeee..gelinye aku]

...................................................................


ok ok....
kami tak jadi main tarik kemuncup..kami balik umah siti peruz.umah siti peruz ade askem pop.sampai je di umah siti peruz....


"omak,omak..tadi siti peruz dongan cj nampak abang sharuk bontang tika kek dapo.dio tak pakai apo apo.lopeh tu dio meniarap ateh tikar.dio tosongih yo nengok den,mak...."[mak,mak,tadi siti peruz dengan cj nampak abang sharuk bentang tika kat dapur.dia tak pakai apa2.lepas tu dia meniarap atas tikar.dia tersengih je tengok saya,mak..]


"la..yang kau poi tengok tu sapo sughoh??"[mak siti peruz suka menjerit,sumpah kite tak suke.][la..yang kau pergi tengok tu sape suruh?]
"la omak ni..dah dio tak tutup pintu dapo,sapo sughoh???".[
la mak ni dah dia tak tutup pintu dapur,sape suruh??]

kite pening nih...sape yg salah???siti peruz,kite atau abang sharuk??

10 potpet:

eliza berkata...

aku pun pening fikir sapa yang salah..hehe

Monkey D Luffy berkata...

abang sharuk ler yg salah... apa ler..

tEddY bLuEbeRRy gUrL berkata...

hehe..
klakar+ seram jek aku rase crite neh..
yg x leh blah part
"atau dia dah hanyut di pukul ombak mase ontheway balik raya,kite tetap akan ingat dia sampai bebila.serious,kite xtipu."

hahaha..tegelak-gelak aku bayangkan die kena pukul ombak..hahaha

cj7 berkata...

eliza;aku rasa mak ct peruz @ atromen

mangki;Apa ler ko ni.kan ke masa tu kite budak2 lagi

dak tedy;ini cerite genre komedi seram

vidadarisakura berkata...

aku saspek ko yang bersalah!
sebab ko yg membawa c peruz bermain d tempat larangan!
haha

cj7 berkata...

aku saspek kau sedara abg sharuk krn ko asyik kaver dia

ab geldofg berkata...

ko yg bsalah

cj7 berkata...

abegel;adakaha kau sharuk trsebot"??

F A R Y N berkata...

aku rasa kita sume salah sbb baca entry ini..haha

cj7 berkata...

ok paryn;skang aku rasa aku yg slaah sbb aku tulis entry ni

© TURUNAIK - Template by Blogger Sablonlari - Header image by Deviantart