Rabu, 14 Januari 2009

Sajak Buat Copongku

copong....
masih ku ingat pertama kali kita bersua
di kedai haiwan simpang bukit ubi
ketika itu kau kecut perut memandangku
seolah2 aku mirip seekor bulldog jantan
yang ingin berebut tulang denganmu..

copong....
sampai sahaja diteratakku
kau menyembunyikan diri berjam2 di bawah rak kasut
berbunyi khueh,khueh jika aku mendekatimu
membuatkan aku bengang dan berdendam denganmu

copong....
ketika aku berduka kau selalu menjadi mangsaku
chokeslam,pedigree bagai, sudah sebati dengan dirimu
kadang2 kau ku kurung dalam kabinet kaca
supaya aku puas bila kau nangis miaw2 dari dalam
hahaha...aku puas.-.ketika itu..-


copong....
setelah hari2 kau aku tiduri
makan,mandi,tengok tv, bersama
membuatkan kita semakin akrab
masih ku ingat dikala kau memanjap atap
dan kau mengiaow2 meminta tolong dariku
lalu aku menadah tudung saji ibuku
dan kau terjun tiruk hingga ia terkoyak
selepas itu,kita berpelukan tanda kesyukuran
[lupakan tentang bebelan ibuku]

copong,
kusangkakan panas sampai kepetang,
ku nampak kau kejung di depan
keluar sirap dari mulutmu
aku menangis tidak keruan

copong...
maafkan aku kerana kelewatan menghantar kau ke klinik
entah kereta siapa yang aku tahan
mengawal kacak tak kena tempat
wahai cik kacak,dimanakah simpatimu ketika itu?

copong...
sebulan kau di sana
1hari aku datang melawat
doktor kata ingatan kau tak berapa baik
tetapi kau mengiaow2 bila melihat aku

sayangnya...
suaramu berubah menjadi anon
maafkan aku tak dapat mengambilmu
bilnya terlalu tinggi
aku tak mampu copong
lagipun ketika itu vcd WWF ada diskaun


copong....
11 tahun kenangan ini bermain dibenakku
setahun yg lalu,
aku berpindah kerumah yang hanya berselang 4 buah dari klinikmu
ketika aku mau ke kedai
aku terdengar;" auw auwww auwww"
adakah itu bunyimu yang menandakan kau sudah akil baligh?'
ah.terngiang2 suara itu di cupingku..
aku tak sanggup lagi meneruskan sajak ini...

Kitty 5
tiba2 aku teringat mimi...mimi..nantikan sajak maut buat dirimu.

10 potpet:

F A R Y N berkata...

owhh copong..tuan ko mmg kejam..hahaa

eliza berkata...

comelnya nama copong..

Monkey D Luffy berkata...

aku nak jadi copong mu ler

vidadarisakura berkata...

shial!!!
aku menangis teharu!!
kesian copong!!

JohnJenin berkata...

kucing apa itu bunyi auw auw auw..

har har har harun salim bachik

jiwa kaco berkata...

cj7 ko kena sindrom jiwakaco

ab geldofg berkata...

btul ko ckp tu atan....ish2 ksian

tEddY bLuEbeRRy gUrL berkata...

hua..
aku pun da kucin name mimi kat umah..
cedihnye trigat die..
hu..

cj7 berkata...

dakparyn;aku insaf atas kesalahan aku

cj7 berkata...

eliza,;ya bener,copong,namamu kekal di ingatan

dak monkey;nampaknye name ko lps ni kapten copong de luffy

dak vida;aku pon sedih jugak,saje wat2 epy.kankan.haiwan tuuu.

pokcik jon jon jon;mungkin si dia sudah matured

dak atan;ramalanmu benar,tetapi ianya 11tahun yg lampau

abegel;kau kesian kat copong@copong?

dak tedy;sama.aku ada mimi senior dgn junior.entry akan menyusul

© TURUNAIK - Template by Blogger Sablonlari - Header image by Deviantart