Sabtu, 20 Jun 2009

Dukun Sakit Puan

Kali ini cj bertranformez menjadi dukun sakit puan dan tuan.okeh,yang takdek kerja di samping mau menjimatkan kos,silalah sila.

ok.mula mula pi dapur,godek dalam lemari es,ada tak daun sirih.apa?tak tau?cuba p kat kedai runcit india..anne,itttu dawon sirih ada ka?murah je.sposen bleh dapat 2 helai.

kendian,beli plak buah pinang.dimana ada sireh,disitu adalah pinang.pinang yang sudah kering ye.[malangnya anne seksyen 27 tak tau apa itu pinang]ada di jual speket kecik.cukup skali pakai.

jadik tuan2 dan puan2,7 helai daun sireh tu csmpur dengan 7 biji buah pinang.rebus dalam periuk yang bersih lagi suci.air tu lebih kurang 1/2 rice cooker tu.

jadik,lepas air tinggal separuh dari kuantiti asal,bolehlah minum air tu ye.
amalkan setiap pagi.opss,jngan lupa tapis.

khasiatnya?tak payah cite banyak.buat je.
harap takde yang jadik hangit macam pengalaman pertama cik dukun sendiri

6 potpet:

GiGGLe GaL berkata...

aku kompius. untuk penawar sakit ape tu..

dude berkata...

jap2..
ni tuk ong pompuan je kan??

a.b geldofg berkata...

org tua2 ckp
air rebusan sireh bgus utk pompuan
utk wangikan banda tu
hehehehe

cj7 berkata...

giggle gal:ko dah kawenkan?lagilah bagus

dude:lelaki pon boleh dude.macam2

abgel:tu org tua cakap.kan kan

F A R Y N berkata...

aku tau! ko nak amalkan ni sehingga abe sanjay blk ke sini...hahahaa

cj7 berkata...

aah paryn.ko pun kena amalkan sblm abang auwww balik sini.hahah
atau aku cdgkan kopi janda?

© TURUNAIK - Template by Blogger Sablonlari - Header image by Deviantart