Jumaat, 3 April 2009

Lets Kobek Peti Emel Wok!! Part 1

surat chenta tahap cipan mengandung yang menggunakan kosa kata tahap dewa..


Dalam kesuraman ultra lembayung tika tujuh bulan menumpahkan cahaya
dibawah kaki langit khirmizi, tiba-tiba aku terkenangkan eurika
nostalgia cinta lama yang kita palitkan berdua. Kehadiranmu bersama
molekul-molekul hidrogen menerjang segala kekusutan yang membelit tali
perutku. Dan kehadiranmu itu mengajar aku erti rindu gelora dan
shahdu.



Kau juga mengajarku erti cinta, singa laut,beruang kutub, penguin,
kambing salji, mee rebus, cendol, koridor, kotak pensil, tali kasut
dan pasu bunga.Kala itu, kita bagaikan Nobita dan Sizuka.Kau dan aku
umpama Kurt Cobain dan Rafeah Buang yang tidak dapat dipisahkan.
Malangnya percintaan yang mendapat liputan meluas hingga ke planet
Ziku itu telah mengundang perpisahan yang akhirnya telah mengecewakan
seluruh penternak lipan di Burma. Kau pergi jua ketika Kuala Lumpur
sedang bersiap sedia menjadi tuan rumah Sukan Komanwel 1998.



Sesungguhnya perpisahan itu berpunca daripada penebangan pokok getah
secara besar-besaran di Lembah Klang. Pemergianmu menyebabkan aku
menghidap penyakit resdung dan hepatitis-Q secara mengejut.
Ketiadaanmu memaksa aku memakai topi keledar setiap masa sebagai
langkah keselamatan. Aku seperti tidak percaya dengan apa yang telah
terjadi. Aku bagaikan tergelincir dari orbit bumi dan terpelanting ke
ruang angkasa, apabila daya tarikan graviti terhadapku tiada lagi
berfungsi setelahaku tersungkur dalam percintaan yang berlarutan
hingga ke rubber-set. Seluruh perjalanan hidupku menjadi gelita
bagaikan terperangkap di dalam gua yang gelap dan ditemani stlagit dan
stlagmit yang bagai sembilu.


bersambung..panjang benau wok oi..

6 potpet:

Tijah berkata...

apo kau mencarut ni nok? wakakaka...

JohnJenin berkata...

ye. pakcik setuju dengan Tijah. Langsung tak romantik.

FARYN berkata...

ko kasi sape surat centa ni?
ahhahaahha...AB ke?

a.b geldofg berkata...

surat cinta ku utk ko lah farn...aku suruh cj tulis

~d!b@~ berkata...

hurmmm

mesti wok menuntut ngan karam singh walia kan? kan?

ada ayat2 yang persis gitu!

hahahaha

Unknown berkata...

adooiii...
bleh jadi giler mcm ni..

haha~

© TURUNAIK - Template by Blogger Sablonlari - Header image by Deviantart